Žít déle není tak těžké: vědci pojmenovali 5 návyků, které vám pomohou žít déle

Foto: Z open source

Tato jednoduchá pravidla pomohou udržet zdraví a mládí a také výrazně prodlouží délku života.

Vědci se po staletí snaží přijít na recept na „věčný život a mládí“, ale bohužel zatím marně. V dnešní době se ale objevuje stále více produktů a léčebných postupů, které vám zaručují žít déle, být zdravější a mladší, píše Science Alert.

I když jsou výzkumníci skeptičtí k podobným „kouzelným lékům“, 75 % našeho života stále závisí na zvycích a výživě a pouze 25 % je určováno geny. Hassan Valli, docent epidemiologie na Deakin University, říká, že neexistují žádná rychlá řešení nebo zkratky k delšímu a zdravějšímu životu, ale věda dokázala objasnit důležité principy. Vědci se podělili o seznam návyků, které, pokud je budete dodržovat, mohou skutečně prodloužit váš život a zlepšit vaše zdraví.

preferují rostlinnou stravu

Být jeho součástí má neuvěřitelný dopad na naše zdraví. Četné studie již prokázaly, že strava bohatá na rostlinnou stravu je skutečně spojena s lepším zdravím a dlouhověkostí.

Podle Valliho může výběr rostlinné stravy a omezení příjmu masa, zpracovaných potravin, cukru a soli ve skutečnosti snížit riziko vzniku mnoha onemocnění, včetně srdečních chorob a rakoviny.

Rostlinné potraviny jsou bohaté na živiny, fytochemikálie, antioxidanty a vlákninu. Navíc má protizánětlivé vlastnosti. To vše dohromady pomáhá předcházet poškození buněk v důsledku stárnutí a také pomáhá předcházet nemocem.

Vědci tvrdí, že i když na světě neexistuje žádná univerzální dieta, středomořská strava je mezi vědci považována za jednu z nejvíce studovaných, univerzálních a zdravých. Tato strava obsahuje dostatek zeleniny a ovoce, celozrnné výrobky, luštěniny, ořechy a semena, ryby, mořské plody a olivový olej.

zaměřit se na zdravou váhu

Neméně důležitým krokem je dosažení zdravé hmotnosti. Obezita totiž zvyšuje riziko mnoha zdravotních problémů, které neúprosně zkracují délku života. Nadváha doslova zatěžuje každý systém v našem těle a má mnoho fyziologických účinků, včetně:

• zánět;
  • hormonální poruchy;
  • Srdeční choroba;
  • mrtvice;
  • vysoký krevní tlak;
  • diabetes mellitus;
  • některé druhy rakoviny.

Obezita podle Valliho nezpůsobuje jen fyzické problémy, ale může zhoršit i psychický stav. V důsledku toho se u vás může rozvinout deprese, nízké sebevědomí nebo silný stres.

sportovní

Není žádným tajemstvím, že cvičení je prospěšné. Nejlepším řešením je proto začlenit cvičení do svého každodenního života, abyste zůstali zdraví. Pravidelné cvičení předchází chronickým onemocněním, snižuje stres a zlepšuje duševní zdraví.

Cvičení podle tohoto vědce skutečně udržuje zdraví a nejen že vás zbaví přebytečného tělesného tuku, ale také zlepšuje využití glukózy, snižuje krevní tlak, snižuje záněty a zlepšuje průtok krve a srdeční činnost.

nekouřit

Jedním ze základních pravidel zdravého životního stylu je přestat kouřit a vaping. Vědci již zjistili, že kouření cigaret ovlivňuje téměř každý orgán v těle a je také spojeno s kratší a horší kvalitou života. Neexistuje žádná bezpečná úroveň pro kouření. Všechny cigarety nás ve skutečnosti zabíjejí a zvyšují naše šance na rozvoj různých typů rakoviny, srdečních chorob a cukrovky.

Upřednostňujte sociální kontakty

Valli říká, že tajemstvím dlouhověkosti nejsou jen fyzické návyky, stejně důležité je duševní a psychické zdraví člověka.

Předchozí výzkumy ukázaly, že lidé, kteří jsou osamělí a sociálně izolovaní, jsou vystaveni vyššímu riziku předčasné smrti a mají také vyšší pravděpodobnost srdečních onemocnění, mrtvice, demence, úzkosti a deprese.

Mechanismus tohoto jevu není bohužel vědecky plně objasněn, ale vědci se domnívají, že je to způsobeno behaviorálními a biologickými faktory. Ačkoli lidé s více sociálními vazbami mají větší pravděpodobnost, že vedou zdravý životní styl, zdá se, že osamělost má na tělo přímější fyziologický účinek.

Share to friends